Abeceda motora
Motor predstavlja srce svakog auto i zbog toga je najvažniji njegov deo kome treba pokloniti dosta pažnje. Ukoliko ne obraćate pažnju i ne kontrolišete njegov rad, ovaj auto deo će vam se prosto rečeno obiti o glavu i kad se budete najmanje nadali auto će stati. Kako se to ne bi desilo, redovne kontrole motora kod automehaničara su nešto što se jednostavno mora. Najčešći auto delovi za motor koji zahtevaju zamenu posle određenog vremena jesu delovi za auto elektriku, filteri, razne pumpe, svećice, korita ulja, EGR ventili, nosači, izduvni ventili i delovi za vremenski prenos. Naravno, spisku nikad kraja, ali su to najčešći auto delovima koje je potrebno menjati i čiji je rad potrebno osluškivati i pratiti.
Auto elektronika
Auto elektronika se najviše povezuje s paljenjem i pokretanjem vozila, mada se u nju ubraja i niz drugih stvari. Auto elektronika zapravo vodi brigu o elektropokretačima i alternatorima te akumulatorima, ugradnji radija, daljinskog i centralnog zaključavanja, senzora za parkiranje i o punjenju auto klime. Iako je auto elektronika širok pojam, sadašnja vozila ne bi mogla da funkcionišu bez nje.
Egr ventili
EGR je skraćenica od “exhaust gas recirculation“, a kod nas je poznatiji pod nazivom elektromagnetski ventil. Nalazi se na vozilima novije proizvodnje, a funkcija mu je ekološka, odnosno smanjuje emisiju štetnih gasova i za 30%, ali i potrošnju goriva. EGR ventil jeste zapravo senzor koji omogućava da temperatura sagorevanja ne prelazi 1.800 stepeni. Preko te granice dolazi do stvaranja određenih veoma štetnih gasova. Istovremeno, predmetni ventil vraća deo izduvnih gasova u cilindar, čime se smanjuje temperatura sagorevanja. EGR ventil ne radi optimalno kada je motor hladan i zbog toga je potrebno da se malo ugreje pre vožnje.
Filteri
U svakom vozilu postoji niz filtera koji su neophodni kako bi ono pravilno radilo. Najvažniji filteri u svakom automobilu su filteri za gorivo, kabine i ulja. Funkcija ovih auto delova u automobilu je da spreče ulazak prašine i ostalih sitnih čestica u određen prostor ili rezervoar i tako omogućavaju normalno funkcioniranje vozila. Kada ne bi bilo predmetnih auto delova, vozila bi bila sklonija kvarovima što bi značilo i veću cenu održavanja i popravljanja. Više o ponudi filtera možete pogledati ovde.
Izduvni sistemi
Izduvni sistemi sastoje se od nekoliko delova, a zajednčka im je funkcija skupljanje i odvod izduvnih gasova iz vozila, ali i prigušivanje buke koja se stvara u procesu sagorevanja gasova. Pošto je ovaj sistem za razliku od drugih sistema izložen ekstremnim stanjima kada se automobil pokrene te i kraće traju od ostalih sistema u vozilu potrebno je da se redovno kontroliše, ali gorivo koje se koristi.
Korito za ulje
Korito za ulje je auto deo koji se nalazi ispod motora, a radi se o limenoj kadi u kojoj se nalazi ulje. Kako bi vozilo radilo sa optimalnim performansama, mnoge njegove delove potrebno je podmazivati i ulja predstavljaju važnu kariku u celom sistemu. Postoji i određena pumpa koja kroz creva šalje ulje u one delove motora koje je potrebno podmazivati. Korita za ulja mogu biti izrađena i od više slojeva razliitih materijala, čelik, plastika te kao takvi bolje apsorbuju vibracije i buku koju stvara motor.
Pumpa
Pumpa je auto deo koji ima veoma široku primenu u automobilskoj industriji i koristi se za prenos tečnosti, ulja, goriva i vode. Danas je najzastupljenija centrifugalna pumpa, a u automobilu se koristi za raspršivanje tečnosti za rashlađivanje u rashladnom sistemu vozila. Danas se najčešće proizvode pumpe na električni pogon u motorima s unutrašnjim sagorevanjem.
Svećice
U svim motorima izuzetno važna komponenta su svećice. Kako đavo čuči u detalju, tako i celokupan rad motora i vozila zavisi od ovih sitnih auto delova. Od svećica zavisi ispravan rad motora, kao i dobra iskorišćenost. Svećice je potrebno redovno čistiti i štiti ih od vlage i soli, jer im mogu izazvati korodiranje, a time i kvarove. Najčešće kvarove na svećicama nastaju upravo zbog uticaja vlage, te nakupljanja nečistoća i uljanih filmova. Kako biste znali da li je sve u redu sa svećicama, njihovi izolatori bi trebali biti u boji u rasponu od sivo-žute, sivo-bele i crveno-smeđe.