29
нов

Kako dosada može uticati na povećanje inteligencije kod dece

Roditelji često svom detetu rešavaju problem dosade tako što ih vode na razne aktivnosti, a da pri tom ne znaju da je upravo dosada veoma važan faktor koji utiče na razvoj inteligencije kod deteta.

Dosada je za dete neprijatno stanje i ono zato traži da mu roditelj pomogne. U tim situacijama roditelji animiraju dete igračkama, video igricama ili im organizuju razne aktivnosti protiv dosade. Tada je dete je prezauzeto ovim aktivnostima da bi imalo vremena da zaviri u svoj unutrašnji svet, da se bavi istraživanjem i da reši izazove koje dosada donosi.

Podstaknite dete da samo organizuje svoje vreme

Stalo vam je do toga da budete dobar roditelj? Dozvolite vašem detetu da se dosađuje. Stručnjaci za dečiji razvoj savetuju roditeljima da ne nude deci gotova rešenja kada im se ona požale da im je dosadno.  Smatra se da je bolje postaviti pitanje detetu kako ono smatra da može da reši problem dosade.

Savet je da se deci ne dozvoli da dugo vremena provode ispred ekrana gledajući TV ili igrajući video igre. U trenucima kada se dete dosađuje bolje je reći mu da verujete da će ono samo rešiti taj problem.

Preporučuju se kreativni izazovi kako bi se podstakla imaginacija kod deteta. Savetuje se da se zajedno sa detetom napravi spisak njegovih omiljenih aktivnosti, i da kada mu je dosadno, sa spiska odabere jednu od aktivnosti kojom će da se bavi.  Na taj način se dete uče kako samo da organizuju svoje vreme. Time se razvija njegova inteligencija i podstiče samopouzdanje.

Dosada razvija samosvest

Deca mogu da se naviknu da im roditelji rešavaju problem dosade, što može da se nastavi u nedogled, a dete će biti nezadovoljno načinom na koji im roditelj nešto rešava. Dosada zapravo i nije loša stvar i može da se gleda kao mogućnost, a ne kao nedostatak.

Dosadni trenuci u životu deteta mu mogu pomoći kako da bude samostalno i da ga pripreme za kasnije odluke u životu.  Kroz osmišljanje aktivnosti kojima će zameniti dosadu deca razvijaju samosvest, postaju svesni svog unutrašnjeg sveta i nauče kako da osluškuju sebe. Dosada tada podstiče razvoj radoznalosti, koncentraciju, inventivnost, imaginaciju.

Dosadom do povećanja inteligencije kod dece

Psiholozi smatraju da se dečija inteligencija bolje razvija ukoliko se ona dosađuju. Preterana angažovanost deteta kroz aktivnosti po tačno određenoj satnici, koje im smišljaju roditelji, ne dopuštaju detetu da se dosađuje. Ako su deca pretrpana raznim sadržajima ona počinju da gube interesovanje za bilo šta i gubi se njegov poriv da nešto sami stvore i osmisle.

Iz tog razloga potrebno je pustiti da dete ima višak slobodnog vremena i priliku da se dosađuje. Samostalno osmišljavanje aktivnosti kod dece pokreće kreativne procese, podstiče ih na istraživanje i na konstruktivan način razmišljanja.

Kada dete samo osmišljava i organizuje svoje vreme ono više nije ulenjeno i ne očekuje od svojih roditelja gotova rešenja protiv dosade.  Osmišljavanjem sopstvenog slobodnog vremena dete postaje mentalno aktivno i kreativno. Ono postaje jača ličnost i razvija veštine i unutrašnje resurse koji će ga podržavati kasnije u životu.