13
сеп

Pelet: Ekonomska i ekološka alternativa za grejanje u Srbiji

Niko ne može unapred da predvidi kakva će biti zima, ali planiranje načina na koji ćemo se grejati je uvek na prvom mestu, bez obzira na trenutne visoke temperature. Već od marta, prodaja peleta je u punom jeku i za 25% je jeftinija nego prošle godine.

 

Prošle godine, cena peleta u Srbiji je dosezala ekstremnih 400 evra zbog nestašice i rasta cena, ali u julu ove godine, cene su se ustalile. Tona peleta se u zavisnosti od proizvođača i vrste drveta sada kreće 32.000 do 40.000 dinara.

 

Ova cena se održava već nekoliko meseci zahvaljujući stalnom interesu potrošača, stabilnoj ponudi i dostupnosti peleta.

 

Kako se interesovanje za peletom povećava zbog nestabilnih uslova za snabdevanje energijom, proizvođači su prepoznali profitabilnu priliku u proizvodnji peleta.

Zašto je proizvodnja peleta profitabilna prilika?

Proizvodnja peleta privlači mnoge male proizvođače kao unosan poslovni potencijal. Gotovo svaka vrsta biomase i njenih ostataka može se smatrati potencijalnim sirovinama za pravljenje peleta.

 

Kroz jednostavan proces prerade otpada uz pomoć i mašina za peletiranje poput punilica za pelet koji ne zahteva velike investicije, moguće je uspostaviti stabilan izvor prihoda.

 

S obzirom na konstantnu potražnju za peletom kako kod malih potrošača u domaćinstvima, tako i u industriji, postaje očigledno da se radi o unosnom tržištu. 

 

Kad razmatramo da tokom zimske sezone prosečna kuća potroši oko pet do šest tona peleta jasno je koliko je ovo gorivo postalo ključno za očuvanje toplote i ugodnosti tokom hladnih meseci.

Pokretanje sopstvenog posla sa peletom

Kada je reč o pokretanju posla usmerenog na proizvodnju i prodaju peleta, postoji nekoliko osnovnih stvari koje bi trebalo da imate na umu:

Proizvodnja peleta

Trebaće vam pouzdan izvor sirovina, poput drveta, za proizvodnju peleta. Razmotrite vrstu drveta koje ćete koristiti, pri čemu su tvrda drva poput hrasta i bukve popularan izbor. Obezbedite da vaš proizvodni proces održava pravi balans između mekog i tvrdog drveta radi efikasnog sagorevanja i minimalne proizvodnje pepela.

Fokus na ekologiji

Naglasite ekološku usmerenost vašeg poslovanja sa peletom. Istaknite kako upotreba peleta za grejanje ili industrijske svrhe može pomoći u očuvanju životne sredine smanjenjem emisije ugljen-dioksida i otpada.

Bezbednost i zdravlje

Promovišite aspekt bezbednosti peleta. Za razliku od nekih goriva dobijenih iz nafte i gasa, pelet je netoksičan kako za ljude tako i za okolinu. Ovo može biti značajan prodajni argument za vaše poslovanje.

Efikasnost

Naglasite visoku efikasnost goriva na bazi peleta. Proizvodi minimalnu količinu pepela i obezbeđuje konstantan izlaz toplote, što može biti privlačno potencijalnim kupcima koji traže efikasan i pouzdan izvor grejanja.

Jednostavna upotreba

Pomenite laku upotrebu goriva na bazi peleta. Za razliku od tradicionalnih goriva, nije potreban dimnjak, zbog čega je veoma praktičan izbor. Takođe su dostupni automatizovani pelet kotlovi i štednjaci, što smanjuje potrebu za stalnim praćenjem.

Ekonomske prednosti

Istaknite ekonomske prednosti peleta. Često su ekonomičniji od drugih opcija za grejanje, što kupcima potencijalno može uštedeti novac na njihovim računima za energiju.

 

Uključivanjem ovih tačaka u svoj poslovni plan i marketinšku strategiju možete efikasno započeti i promovisati sopstveni posao s peletom, privlačeći ekološki osvešćene kupce koji traže efikasna i održiva rešenja za grejanje.

Od biomase do krajnjeg proizvoda: Proces proizvodnje peleta

Proizvodnja peleta je kompleksan proces koji pretvara drvenu biomasu u gotov proizvod. Drveni peleti se prave od strugotina i piljevine, nusproizvoda iz obrade drveta.

 

Da bi se postigao visok kvalitet peleta, koristi se proizvodna linija poznata kao peletirka, koja obuhvata četiri osnovna prozvodna procesa:

  1. Drobljenje: Drvna biomasa se usitnjava i pretvara u sitan prah veličine tri milimetra.
  2. Sušenje: Vlažnost biomase se smanjuje na optimalnih 13-15% u obrtnom sušaču sa zaštitom od toplote.
  3. Hlađenje: Hlađenjem se pelet spušta na temperaturu od 60-80 stepeni i smanjuje se vlažnost za dodatnih tri do četiri odsto.
  4. Pakovanje: Peleti se pakuju u vreće od 50kg za kućnu upotrebu i 250kg za industrijske potrebe uz pomoć pakerice za pelet. Ova mašina automatski puni vreće, brzo i precizno. U zavisnosti od modela i materijala, ima kapacitet da napuni i do 800 vreća na sat.

 

Nakon pakovanja, peleti su spremni za distribuciju, završavajući ciklus proizvodnje peleta.

Zaključak

Nakon prošlogodišnjih nestašica i visokih cena, tržište peleta u Srbiji sada je stabilno.

 

Ova stabilnost je dovela do rastuće potražnje, što pelet čini sve privlačnijim proizvođačima, dok se potrošači sve više okreću njemu zbog ekonomičnosti i ekološke održivosti.

 

Zahvaljujući savremenim tehnologijama, proizvodnja je postala efikasnija s naglaskom na kvalitet.

 

S obzirom na ovakve trendove, predviđa se dalji rast potražnje za peletom, pružajući preduzetnicima odličnu priliku da investiraju u ovaj sektor.