Razlozi zbog kojih već danas treba da pređeš na novu Google analitiku i zašto je to ključno za online poslovanje?
Zahvaljujući konstantnim inovacijama moderne tehnologije, svedoci smo pozitivnih promena koje se trenutno odvijaju u svetu digitala. Iako je informacija o gašenju Univerzalne analitike zabrinula mnoge, Google je lansirao kvalitetnu zamenu u vidu GA4 (Google Analytics 4) alatke koja će uskoro biti desna ruka svih stručnjaka iz sfere digitalnog marketinga. Znamo da je praćenje i analiza podataka jedna od ključnih elemanata svakog uspešnog biznisa i da nam omogućava bolji uvid u praćenje aktivnosti na našem veb sajtu.
Analitiku koju smo do sada poznavali i koja je bila integralni deo našeg poslovanja, zvanično prestaje da postoji 01. jula 2023. godine, što znači da već sada moramo da otpočnemo sa upoznavanjem načina funkcionisanja nove GA4 platforme kako bismo što efikasnije podesili novi nalog.
Ključne razlike između stare Universal Analytics i nove GA4
Google nam je kreiranjem GA4 analitike doneo i mnoštvo novina kada je u pitanju samo funkcionisanje ove najkorisnije alatke. Kako biste iskoristili sve beneifte koje nova platforma nudi, neophodno je upoznati se sa osnovnim razlikama između ove dve verzije analitike. Jedna od ključnih promena kada je u pitanju prikupljanje podataka jeste merenje na osnovu događaja (events), dok je prethodna verzija bila bazirana na sesiji (session) i pregledima stranice (page view). Budući da nova GA4 analitika koristi mašinsko učenje kao sredstvo prikupljanja podataka, kao rezultat imamo detaljniju analizu korisnika veb sajta, čime dobijamo kompletniju sliku o ponašanju korisnika, te možemo postavljati jasnije ciljeve. Zaštita privatnosti korisnika je stavka na kojoj je Google tim pažljivo radio i unapredio ju je, a razlike su vidljive i u izveštajima, koji su ovoga puta bazirani na kontinualno cross-device i cross-platform izveštavanju.
Osnovne karakteristike i benefiti nove analitike
Nova verzija analitike će nesumnjivo unaprediti vaše poslovanje ukoliko je pravilno postavite i na vreme se upoznate sa njenim funkcionisanjem. Reč je o naprednijem modelu praćenja i analize podataka koji nam omogućava ranije otkrivanje potencijalnih grešaka, kao i olakšano kreiranje izveštaja. Upotreba GA4 za e-commerce sajtove može značajno unaprediti praćenje događaja i pružiti potpuniji pregled ciklusa korisnika, čime dobijate kompletan uvid u ponašanje korisnika na vašem veb sajtu. Ovakve informacije su od ključnog značaja za planiranje budućih kampanja i lansiranje novih proizvoda, što GA4 svrstava u jednu od vodećih alatki za uspešno vođenje poslovanja. Važno je naglasiti da je nova analitika odlično integrisana sa drugim Googleovim alatima, što omogućava lakše upravljanje podacima, a tu je i osveženi dizajn koji celokupno iskustvo čini bogatijim.
Kada početi sa migracijom na GA4
Budući da je reč o dve alatke koje funkcionišu na potpuno različite načine, očekuje nas period učenja i upoznavanja sa svim karakteristika nove verzije analitike. Kako Universal Analytics koju smo poznavali zvanično odlazi u istoriju 01. jula 2023. i više neće biti dostupna za upotrebu, preporučuje se da se sa prikupljanjem podataka pomoću nove GA4 počne što pre. Ovo je neophodan i najlogičniji potez, jer Google nije omogućio prenos vaših trenutnih podataka usled razlika koje dve verzije imaju, stoga je važno da 01. jula budete spremni i u bazi imate vaše podatke.
Prvi koraci ka transformaciji
Sam proces migracije na novu platformu nije u potpunosti automatizovan i zahteva određeno vreme kako bi se podesio nalog i postavili odgovarajući parametri. Implementacija nije jednostavna i podrazumeva mnogo učenja, prilagođavanja i razumevanja novog načina prikupljanja podataka, a stručnjaci iz Four Dots data tracking & analytics tima mogu vam pružiti neophodnu podršku. Detaljna analiza vašeg trenutnog naloga Google Analitike, edukacija vašeg internog tima koji se bavi ovim delom posla, kao i testiranje nove verzije analitike samo su neki od neophodnih koraka ka uspešnoj migraciji, a kroz koje vas iskusni Four Dots tim može voditi. Samo na taj način ćete biti u mogućnosti da iskusite sve benefite nove alatke i postanete bogatiji za još jedno digitalno iskustvo.
Svesni smo značaja koje prikupljanje i analiza podatka mogu imati na ishod našeg poslovanja i marketinške kampanje kojima se predstavljamo. Dolazak nove Google Analytics 4 predstavlja važan događaj u sferi digitalnog marketinga, a sam proces migracije ne mora da bude komplikovan i stresan, ukoliko se oslonite na iskusne stručnjake. Vreme je da preduzmete ključne korake i otpočnete novu eru prikupljanja podataka uz moćnu GA4 alatku.