22
феб

10 načina za ublažavanje depresije bez upotrebe medikamenata

Iako česta pojava, naročito u savremenom društvu, depresija je i dalje tabu tema. Ovu ozbiljnu bolest mnogi olako shvataju zbog čega se depresivne osobe osećaju još gore, ne pronalazeći niti utehu niti podršku za rešavanje svog problema. Bez obzira na to da li vas muči blaga, umerena ili velika depresija, moguće je da se sami izborite sa njom i to bez upotrebe medikamenata, a u narednim redovima vam predlažemo nekoliko prirodnih i delotvornih načina.

Ne bežite od problema

Depresija u nama izaziva nezainteresovanost, gubitak volje, jak i konstatntan umor. Ali, šta je uzrok vašeg depresivnog raspoloženja? Šta se to desilo? Pokušajte da otkrijete uzrok depresije kako biste znali šta vam valja činiti, odnsno, kako biste znali sa čim to treba da se izborite. Ukoliko mislite da ne možete sami, potražite pomoć, bez stida.

Vežbajte

Istraživanja su pokazala da fizička aktvnost pozitivno utiče kako na fizičko, tako i na psihičko zdravlje. Ne samo da kroz vežbanje izbacujete iz sebe negativnu energiju, već podstičete i lučenje hormona sreće. Dakle, provereno ćete se osećati bolje, zato slobodno pokušajte, a najpre pronađite vežbe koje vam bajviše prijaju.

Provodite vreme napolju

Svež vazduh čini čuda za naš organizam i definitivno pomaže da nam se razbistre misli. Osim toga, sunce i vitamin D i te kako prijaju našem umu i telu i u nama bude pozitivnu energiju.

Pazite na ishranu

Vaša ishrana treba da bude raznovrsna, pa ukombinujte sve ključne elemente – ugljene hidrate, vlakna, proteine i masti. Osim toga, vodite računa o nivou šećera u krvi jer pad šećera može da izazove loše raspoloženje.

Izborite se sa svojim mislima

Razmišljanje o problemu uglavnom ne dovodi do njegovog rešavanja, naročito kada počnete da se previše opterećujete i sebe dodatno „zakopavate“. Zato, potrebno vam je nešto što će vam obuzdati misli, a to može da bude meditacija (najdelotvorniji prirodni lek protiv depresije!) ili bavljenje nekim hobijem koji predstavlja vašu strast i u kojem uživate. Probajte i videćete da je moguće ponovo biti srećan i rasterećen!

Pišite dnevnik

Pisanje dnevnika nije samo tinejdžerska glupost, naprotiv!  Stručnjaci preporučuju pisanje dnevnika generalno, ne samo kada nastupi depresija, jer tako iz sebe izbacujete misli i osećanja koja možda nemate sa kim da podelite ili ne znate kako. U slučaju deresije, pisanje dnevnika pomaže da sagledate problem iz više uglova, analizirate ga i pre pronađete rešenje!

Držite se pozitivnih ljudi

Ako vas muči depresija, već ste sami po sebi lošeg raspoloženja. Dakle, potreban vam je neko ko je veseo, razdragan i pozitivan kako bi vas „povukao“ na vedriju stranu.

Družite se sa decom ili životinjama

Ukoliko ne verujete toliko ljudima, vi se okrenite deci ili životinjama čije će vas iskrene emocije oduševiti, raznežiti i makar na kratko vratiti osmeh. Druženjem sa decom ili životinjama vreme će vam proleteti, a vi ćete se osećati mnogo bolje, srećnije i življe. Videćete, nije sve tako sivo!

Pomažite drugima

Možda je pomaganje drugima upravo onaj hobi ili strast za kojom ste tragali! Kada se bavite drugim ljudima, nemate vremena da se bavite sobom i svojim problemima, a takav povremeni beg će vam i te kako prijati. Uostalom, ko zna, možda i na ovaj način otkrijete uzrok svoje depresije i za nju pronađete rešenje.

Ne skrivajte svoje emocije

Najgore što možete da uradite je da skrivate svoja osećanja. Ako ih zadržavate u sebi, vi zapravo pomažete depresiji da vas savlada i povuče na „mračnu“ stranu. Ako vam se plače – plačite. Ako vas je neko povredio – recite mu to. Pronađite osobu od poverenja kojoj ćete se poveriti i koja vam može pomoći. Lakše je u dvoje.