22
нов

Šta je to online banka?

 

Nove tehnologije donose unapređenje bankarskog poslovanja tako da mnoge usluge postoje online i isključuju potrebu direktnog kontakta. Na ovaj način se klijentima štedi vreme, ubrzavaju procedure i omogućava saradnja čak i kada ne postoje ekspoziture u svakom mestu gde su potrebne.

Online banka je kategorija postoji uporedo sa redovnim poslovanjem, a usluge variraju od banke do banke. Da bi saznali sve o ovom načinu poslovanja i prednostima ovakvog načina poslovanja, pročitajte naš tekst.

Kako funkcioniše online banka?

Online banka svoje poslovanje zasniva na internet komunikaciji i pružanju usluga fizičkim i pravnim licima. Bolja brzina interneta, veliki broj korisnika koji koristi smart uređaje i bezbedne aplikacije su doprinele stvaranju uslova za digitalno poslovanje.

Te usluge se često posebno tarifiraju, ali klijenti rado pristaju na njih jer su na ovaj način banke dostupne 24/7, bez odlaska do predstavništva, bez bankomata, čekanja i papira. Usluge svakim danom postaju sve šire, nekada je to bio uvid na stanje na računu, a sada online banka obuhvata i transfer novca, lakše podizanje kredita i mnoge druge usluge.

Sve je više ljudi koji postaju korisnici bankarskih usluga i sarađuju sa onom bankom koja ima bolju ponudu internet usluga.

Najtraženije usluge kod internet bankarstva

E-banking je jedna od najpoznatijih usluga online banaka i predstavlja mogućnost da se pristupi svom računu putem WEB sajta. Svaki korisnik koji to želi može da ima lozinku i korisničko ime uz pomoć čega se prijavljuje na e-banking na sajtu banke i ima pregled stanja računa u realnom vremenu.

Jednostavno možete da prebacujete novac na druge račune, plaćate račune, menjate dinare za devize i obratno… Sve transakcije se obavljaju za nekoliko minuta, a odlazak do banke ili bankomata uopšte nije potreban.

M-banking je verzija e-banking usluge gde korisnik na telefon instalira aplikaciju uz pomoć koje direktno pristupa svom računu i vrši transfer sredstava. Preko telefona je moguće koristiti i dodatne usluge poput QR koda čijim skeniranjem se lako prave nalozi za plaćanje.

Online banka omogućava i onlajn otvaranje računa kod banke uz samo nekoliko koraka kojim se verifikuje identitet i nekoliko dokumenata koji se razmenjuju putem interneta.

Neke od banaka nude i online apliciranje za kredit, bržu obradu i zaključivanje ugovora i to sve putem interneta…

Broj usluga stalno raste, a banke se prilagođavaju virtuelnom bankarstvu pa postoji i WEB komunikacija sa klijentima i online podrška za uspešniju saradnju.

Internet bankarsko poslovanje u budućnosti

Kako se internet razvija tako će se mnogi poslovi više okretati ka virtuelnom komuniciranju sa klijentima. Online banka nije izuzetak, a što više ljudi bude koristilo digitalni potpis i imalo dokumentaciju i na internetu, tako će se i broj klijenata povećavati, a direktan kontakt smanjivati.

Digitalizacija bankarskog poslovanja je olakšala korišćenje bankarskih usluga. Danas je mnogo jednostavnije obaviti transakciju novca ili kontaktirati banku za sve što vam treba. 

U budućnosti se očekuje nastavak razvoja aplikacija i sajtova tako da podržavaju izvođenje što više usluga putem interneta, a da se u banku odlazi samo kada je potreban gotov novac. To će privući još više klijenata jer takav platni promet svakome odgovara.