25
јул

Šta god da prodajete u Srbiji, izaberite da se oglašavate pametno!

Ukoliko pokrećete svoj posao, prodajete ili izdajete stan, imate hobi koji može da se pretvori u unosan biznis ili nudite uslugu koju odlično obavljate – želećete da se za to čuje. Kako izabrati pravu reklamu za svoj proizvod, kako da se oglašavate pametno?

U modernom svetu Internet marketinga, mnogi i dalje veruju da je nenadmašna reklama preporuka zadovoljnih korisnika. Postavlja se pitanje, čak i ako se za dobar glas daleko čuje, koliko daleko možete da se oglasite ako se stvarno ne potrudite oko svoje reklame i ako niste prisutni onlajn.

Jesu li flajeri i novinski oglasi izašli iz mode?

Sasvim je izvesno da će danas potraživač nekog proizvoda ili usluge radije konsultovati svoj računar i Gugl nego oglase u štampanom izdanju. Iako još uvek postoje i oni koji više vole da zaokružuju crvenom olovkom na papiru sve ono što im se dopada ili misle da će im odgovarati, u savremenoj, tehnološkoj eri ljudi najčešće biraju da podmirenje svojih potreba traže tamo gde i sve ostalo: na svom mobilnom telefonu ili na računaru.

To ne iznenađuje, jer ukoliko imate Internet možete do svega što vam treba doći sa bilo kog mesta, u samo par klikova. Vozite se u gradskom prevozu, na pauzi ste na poslu, u čekaonici u Domu zdravlja ili pak dugačkom redu u banci ili pošti, dovoljno je da u svoj pretraživač ukucate Oglasi Srbija – i ceo svet se otvara za vas.

Zašto biste čekali da vam neko ubaci svoj letak u poštansko sanduče kad možete sami sebe da odvedete na željeno mesto?

Gerila marketing – iznenadi i prodaj

Poslednjih godina je izuzetno popularan takozvani gerila marketing. To je idealna metoda za one koji imaju mnoštvo ideja, a plitak džep. Ovo je česta praksa malih preduzeća, upravo zbog toga što ne zahteva veliki budžet. Služeći se efektom iznenađenja preduzetnici u Srbiji pronalaze svojom reklamom potencijalne kupce na najneočekivanijim mestima. Cilj je da se budući potrošač iznenadi, da se na njega ostavi jak utisak koji dugo traje. Najbitnije je, razume se, da takva reklama dovede do konačnog cilja, a to je kupovina.

Ništa se ne prodaje tako lako kao emocija. Zato će ljudi uvek reagovati na nešto što je smešno ili što ih dirne – treba samo da im „pronađete žicu“. Ovde je veoma važno da se pomene i ciljna grupa. Na primer, ukoliko pravite dodatke za bebi opremu, ukrase za kolica ili dečje igračke sigurno da nećete razmišljati o tome kako da se reklama za te proizvode dopadne odraslom poslovnom čoveku ili studentu. Biraćete one priče i osećanja koje će vas odvesti pravo do srca i novčanika novopečenih mama.

Društvene mreže su dobar kanal za besplatno oglašavanje i ovu vrstu marketinga. Dovoljno je da fotografiju ili video podelite u nekoliko posećenih grupa ili Fejsbuk stranica i eto novih pratilaca i potencijalnih kupaca.

Dobar glas daleko se čuje, ali…

U eri pre digitalnog marketinga, mnogi preduzetnici u Srbiji oslanjali su se na sistem „dobar glas se daleko čuje“, računajući na to da će ih pozitivno iskustvo onih sa kojima sarađuju preporučiti kod potencijalnih saradnika ili potrošača.

I danas se dosta polaže na komentare i mišljenja onih koji su koristili npr. neki proizvod. Tako se mnogi budući klijenti ili potrošači o nekoj usluzi ili proizvodu informišu na različitim forumima i – opet – društvenim mrežama. Deluje pomalo neozbiljno, ali se čini da ništa lakše ne ubedi čoveka da nešto kupi kao pozitivna ocena nekog ko je tu stvar već kupio. Na isti način, negativni komentari u velikoj meri mogu uticati na vaše poslovanje ili kupovinu.

Ipak, preporuka „od usta do usta“ ne bi smela da bude jedina reklama koju imate ukoliko želite da u najboljem svetlu prikažete svoj proizvod. Najpre iz razloga što vas u doba Internet marketinga mnogi neće shvatiti ozbiljno ukoliko niste onlajn. Potom, tu je i bitan faktor pouzdanosti. Nemate sajt, nemate Fejsbuk stranicu ni Instagram profil, a dobri ste u onome što radite? Znate kako kažu marketing gurui: čak i ako ste odlični u svom poslu, šta to vredi ako niko nije čuo za vas?

Lepa reč dobro dođe, ali veći rezultat će uvek doneti vaš trud i zalaganje.

Koja reklama je najbolja?

Mnogi misle da je najbolja ona reklama u koju se uloži mnogo para. To je samo delimično tačno. Čak i ako dobru reklamu mnogo platite, to neće vredeti ukoliko u njoj ne govorite istinu. Od vašeg odnosa sa klijentima zavisi i vaš celokupan posao. Suštinski je važno da o svom proizvodu govorite samo ono što je tačno i u šta će se svaki kupac lično uveriti. Nikome ne ide u prilog da zahvaljujući dobroj reklami svoj proizvod proda samo jednom. Poenta je da svaki potencijalni kupac postane kupac na duge staze.

Veštinu dobrog poslovanja i odličnog marketinga uz dovoljno truda i vremena možete savladati i sami. Potrebno je samo da odlučite na koji način želite da se o vašem proizvodu govori i ono još bitnije: da pronađete najbrži put do svojih kupaca.

Ознаке: , , , ,